Lekker een weekje vakantie

11 november 2013 - Nadi, Fiji

Maandag 11 november. Ik heb vandaag wat tv gekeken en ben 2 uur naar het zwembad gegaan tot het keihard begon te regenen. Toen ik ’s avonds in het restaurant wilde gaan eten, zaten daar de 2 Australische vrouwen. Ze vroegen of ik samen met hen wilde eten. Natuurlijk zeg ik ja, altijd leuker dan alleen. Ik heb een kleine pizza besteld. Een kleine pizza hier is even groot als bij ons een super pizza! Ik heb hem maar half op gekregen en de rest kon ik meenemen naar mijn kamer. ’s Avonds ben ik met die 2 vrouwen Robyn (58) en Shirley (82) naar een ander hotel gereden waar we gezellig de hele avond cocktails hebben gedronken. Die kosten hier maar 9 dollar (omgerekend 3,60 euro!!!) dus dat is dan heel leuk te doen.

Voor dinsdag heb ik om 9.00 met hen afgesproken om te gaan ontbijten. Hierna zijn we met hun huurauto naar Lautoka gereden. We gingen een vriendin van hun ophalen bij de bushalte. Ze hebben me een deel van het land laten zien. Je kan Fiji echt vergelijken met de Dominicaanse Republiek. Dezelfde krotjes waarin de mensen wonen. Overal verkopen ze fruit langs de weg (met duizenden vliegen erop) en hier zijn veel korte hele heftige regenbuien. Toen we die vrouw hadden opgehaald zijn we naar The Sleeping Giant gegaan. Het is een berg, maar als je van rechts naar links kijkt, dan zie je er een persoon in liggen. We wilden graag deze berg opgaan maar dat was niet mogelijk. We kwamen uit bij tropische tuinen waar we entree voor moesten betalen om de bergen in te gaan. Maar oma kan niet meer zo ver lopen, dus dat hebben we niet gedaan. Daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan. Uiteindelijk zijn we toch een dikke 4 uur weggeweest. We zijn met z’n allen naar het zwembad gegaan waar we nog een paar uur hebben gelegen tot het weer begon te regenen. Het is wel grappig om te zien hoe je in de bergen echt de regen ziet aankomen waaien. Zo snel gaat dat hier (kijk maar naar de foto). Ik heb op de kamer nog een film gekeken en ’s avonds ben ik naar het restaurant gegaan. Ik had met niemand afgesproken dus ging alleen aan een tafel zitten. Na 5 min. kwamen een moeder en (volwassen) dochter naast me aan een tafel zitten. Ik begon tegen ze te praten. Ze kwamen uit Nieuw-Zeeland en zouden morgen weer uitchecken. Ze vroegen of ik bij hun wilde komen zitten, dus daar ging ik weer (joepie). Na een tijdje kwamen de Australische vrouwen het restaurant in en die zijn uiteindelijk ook bij ons aan tafel komen zitten. Dus we hadden een gezellige avond met 5 vrouwen. Helaas gaat iedereen morgen weer weg.

Woensdag had ik niks afgesproken met het ontbijt, omdat ik niet weer zo vroeg wilde eten. Haha toen ik om half 10 in het restaurant aankwam zaten de Australische dames op me te wachten. Ze waren al klaar met eten, maar hebben bij me gezeten tot ik ook klaar was. Daarna weer met z’n allen naar het zwembad en om 13.00 uur zouden ze vertrekken. Ik ben afscheid van ze gaan nemen en ik heb hun adres gekregen zodat ik een keer bij hun op bezoek kan gaan. Toen ik daarna weer terug liep naar het zwembad kwam ik weer in gesprek met een andere Australische man en vrouw. Hier heb ik nog een uur mee staan kletsen bij het zwembad, tot het me even te warm werd. Ik ben snel naar de kamer gegaan, even lekker de airco in. Na een uurtje weer terug de hitte in en naar die mensen. Wel leuk hoe snel je hier met iedereen in contact komt, heb nog geen enkele dag met niemand gesproken. Zijn het niet de toeristen dan zijn het wel de obers of poetsvrouwen waar je leuk mee kan kletsen. Ik ben om 16.30 uur gaan avondeten. Ik sla hier altijd het middageten over om toch wat geld te besparen, dan hoef ik maar 2x te eten op een dag, dus ga gewoon wat later ’s middags eten. Na het eten ben ik naar de apotheek gegaan. Ik heb weer dezelfde allergische reactie als een paar weken geleden op de muggenbeten, dus heb weer zalf en pillen gekregen hiervoor. Dat is het nadeel van de tropische landen. Ik heb nu ook weer 19 muggenbulten van 1 dag tijd. Bij de supermarkt ben ik nog nagellakremover gaan halen. Om even te laten zien hoe goedkoop het hier is. Een hele fles kost hier 1.50 dollar omgerekend is dat 0.60 euro! Het is dat ik niks kan meenemen, maar alles is hier gewoon super goedkoop. Ik zal nog wat leukers vertellen. Een postzegel om een kaart van Fiji naar Nl te sturen kost hier 1.10, omgerekend 0,45 euro. Het is dus goedkoper om van Fiji uit iets naar nl te sturen dan dat wij thuis een kaart versturen van bv. Amstenrade naar Schinnen!!! Alleen jammer dat ze hier nergens kaarten verkopen.

Donderdag ging het andere Australische koppel ook naar huis. Ik ben vandaag weer naar het zwembad gegaan van 12.30 uur tot 15.30 uur. Ik hou het hier echt bijna nooit een dag uit in deze hitte. ’s Middags ben ik weer naar de apotheek en supermarkt geweest om wat fruit te kopen en daarna weer gaan eten.

Vrijdag heeft het de hele dag keihard geregend, dus heb ik van alles op mijn kamer gedaan. Ik heb mijn vlucht omgeboekt van Fiji naar Sydney via Skype. Ik blijf nu in totaal 7 weken in Fiji, omdat hier het leven in een hotel nog goedkoper is dan in Australië in een hostel. Want ik betaal in Sydney 50 aus dollar voor een gemengde 4/6 persoons kamer waar de veren bijna uit het bed springen, dat is omgerekend 33 euro. Hier betaal ik voor een hotel met ontbijt, zwembad en alles 30 euro pn! En dan heb ik een grote kamer voor mij alleen. Ik vlieg nu 23 december terug naar Sydney en ga dan meteen in Manly slapen waar ik met kerst en nieuwjaar met allemaal Nederlanders ben. ’s Middags heb ik samen met Umela, mijn poetsvrouw, al mijn kleren nagekeken om eens goed te laten wassen. Het probleem is, ik begreep niks van die waslijst, dus ze heeft mij hiermee geholpen. Verder heb ik nog voor mijn reislogger geschreven en een film gekeken. ’s Avonds ben ik in het restaurant gaan eten. Ik hoorde dat naast mij 2 Belgen kwamen zitten. Ze begonnen tegen andere mensen te vertellen dat hun koffers kwijt waren. Jemig, zit je hier in Fiji zonder al je spullen, moet er niet aan denken. Ik heb daarna even met ze gekletst en het bleek Tineke, Miss België te zijn. Blijkbaar zijn volgende week de miss world verkiezingen in Fiji en alle dames verzamelen zich dit weekend in mijn hotel. Ik maak hier nog eens wat mee .

Zaterdag ben ik na het ontbijt naar het zwembad gegaan. Hier heb ik een hele tijd gekletst met Tineke de Duytsche en Frederic de Vos. Hij is blijkbaar heel bekend in België, is lang nieuwslezer geweest en doet veel shows presenteren. Hij moet hier ook de Miss verkiezingen gaan presenteren die hier live op tv komen. Vandaag was het 31 graden maar een gevoelstemperatuur van 37. Ik ben ook behoorlijk bijgekleurd vandaag. Ik ben ’s middags even een film op de kamer gaan kijken om even lekker in de airco te kunnen zitten. Daarna weer terug naar het zwembad. Toen ik om 18.00 uur terug op mijn kamer kwam, was mijn was klaar. Ik sloeg alleen achterover van de rekening. Er klopte helemaal niets van. Ik moest 85 Fijidollar meer betalen dan de prijs die ik had uitgerekend. Ze hadden gewoon overal mee gerommeld. Waar ik een 1 had ingevuld, hebben zij er gewoon een 1 voorgezet zodat er 11 kwam te staan. Ook kunnen ze hier niet rekenen. 2 x 7.50 is hier 15.80. en allemaal van zo’n fouten. Ik ben naar de poetsvrouw gegaan en ik zou morgenvroeg met haar naar betreffende persoon gaan die hierover gaat. Want Umela wist ook dat dit niet klopte, omdat wij samen alles hadden ingevuld. ’s Avonds was het doodstil in het restaurant. Ik zat daar helemaal alleen met nog alleen het gezin van de directrice. Om de haverklap viel de stroom uit. Milika (serveerster) kwam me heel romantisch een kaarsje brengen. Je hebt hier wel leuk contact met de obers allemaal.

Zondag 17 november moest ik eerst alles gaan regelen met de was. Ik heb met 3 poetsvrouwen alles nagekeken en er klopte gewoon niks van. Ze zouden erover gaan bellen en ik zou het later te horen krijgen wat er nu gedaan zou worden. Toen ik daarna nog langs de receptie liep, zaten alle Missen klaar om te vertrekken. Ik ben nog met Frederic en Tineke op de foto gegaan en daarna weer snel verder met van alles te regelen. Ik had vrijdag mijn vlucht omgeboekt, maar ik had nog altijd geen ticket gekregen wat ik meteen zou ontvangen, dus maar weer via Skype contact met ze opgenomen. Daarna kreeg ik het eindelijk en ben ik het bij de receptie gaan laten printen. Alle missen gingen samen op de foto en ik mocht er ook bij gaan staan. Heel leuk om mee te maken. Ik heb nog zitten kijken voor de rondreis die ik in Nieuw-Zeeland met Mieke ga maken. Nina is dan nog met haar ouders samen, dus die zie ik hierna dan weer. Verder heb ik weer een verhaal geschreven en ik moest mijn tas gaan inpakken. Ik ben al om 15.30 uur gaan avondeten. Ik had geen reactie meer op mijn mail gekregen die ik naar Feejee Experience had gestuurd om mijn tour te bevestigen dus wilde even bellen. Na mijn laatste telefoongesprek met de roomservice, had ik nu maar besloten om het even bij de receptie te laten doen. Haha, anders heb ik dadelijk weer wat anders afgesproken. De receptionist wilde graag voor me bellen. Dat heb ik ook weer fijn geregeld, want door te zeggen dat mijn Engels slecht is en dat hij voor me moest bellen, heb ik ook geen telefoonkosten hoeven te betalen. Morgenvroeg word ik heel vroeg opgehaald en kan mijn volgende avontuur gaan beginnen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els Starmans:
    21 november 2013
    Weer een geweldig avontuurlijk verhaal Danique!
    xxx els
  2. Linda Richter:
    21 november 2013
    Haa meid wat leuk om weer eens te lezen! Wel fijn dat je zo makkelijk contacten maakt met iedereen. Have fun!
  3. Nancy Rommen:
    22 november 2013
    Wow...wat maak jij daar leuke dingen mee!!!jaloers :-p super mooie foto's. Het heeft indd veel van de Dominicaanse weg. Geniet van dit geweldig avontuur!!! Enne...blijf schrijven/typen. Ik lees graag je verhaaltjes :-) xxx
  4. Marij Prickartz:
    22 november 2013
    Veel plezier met je volgend avontuur....
  5. Je Oompje:
    24 november 2013
    Weer een super verhaal om te lezen. Blief dich mer good amuzeere meid, ( En schjmeere, hahaha.)
    Veer wachte weer op de volgende story.
    Dikke kus van os hie, en volgende weak goan veer mit pap en mam noa winterberg.
    Komme zie tenminste auch ens oet de boet, hahahahahahah.
    Ich mis dich meadje, dikke knuffel, en tot gauw weer.
    xxxx Oompjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
  6. Mandy Verstraelen:
    25 november 2013
    Hey nichie,

Wat een hoop foto's. Super om het allemaal te zien en te lezen.
    Maar nu je zo makkelijk contacten kan leggen, sla je binnenkort ook wel een lekker ding aan de haak.
    Of ben je die al tegen gekomen? Hihi

Xxxx