Laatste dagen met de groep en rustig uitstippelen wat we willen gaan doen.

16 september 2013 - Sydney, Australië

Maandag waren we eerst naar een wildlife-park geweest. Hier had ik mijn eerste angst overwonnen. Nina en ik kregen een slang om onze nek gehangen en daar waren we mee op de foto gegaan. Als het straks ook zo gemakkelijk gaat als ik een spin zie, dan heb ik al mijn angsten overwonnen. We konden ook kangoeroes voeren en met een koala op de foto. Daarna waren we naar de Blue Mountains geweest. Helaas was het heel slecht weer met heel veel mist. We konden the Three Sisters (grote rotsen) niet zien omdat  we niet wisten waar we moesten kijken. Dat was wel balen omdat we 95 dollar voor die excursie hadden betaald. We hadden twee zware wandelingen gemaakt door deze bergen. De eerste wandeling naar de waterval, de tweede naar een berg met 2000 treden die je op en af kon lopen. Omdat we bij de eerste wandeling ook al super veel treden hadden gehad en mijn fysieke toestand nog niet echt helemaal op peil was, had ik ervoor gekozen om met het treintje omhoog te gaan. Er waren best veel mensen die dat deden, dus dat leek me ook wel leuk omdat het keihard regende en alles spekglad was door de modder en bladeren. Toen we onder aankwamen bleken die treden reuze mee te vallen, maar omdat ik van tevoren dat kaartje had gekocht, was het zonde om daar geen gebruik van te maken. Ik ben met een paar meisjes in het treintje gestapt. Deze was binnen één minuut helemaal boven. Die ging heel snel en heel erg stijl tegen de berg omhoog. Je kon je bankje ook laten kiepen zodat het nog steiler was. De hellingshoek van de bank  was 70 graden en je moest met je knieën tegen de reling duwen. Dit was zo leuk, dat ik daarna nog 4 x ben geweest. Tja ik moest nog afstappen van het idee van de pretparken en we hadden hier toch 14 dollar voor betaald. Dan maak ik daar ook gebruik van. Onderweg waren we nog bij een restaurantje gaan eten waar we twee broodjes met worst konden pakken. Dit was echt zo’n soort pub waar alleen maar mannen met lange baarden zaten.

Na de wandeling, toen iedereen helemaal doorweekt was, zijn we weer met de bus richting het hostel gereden, een rit van 2,5 uur. Onderweg kregen we te horen dat de andere bus pech had. Het zou ons laatste avondmaal zijn met de hele groep,  dus werd er besloten dat we pas laat gingen eten. In het hostel waren we eerst lekker onder de douche gesprongen om een beetje op te warmen. ’s Avonds zouden we maar zo’n 500 meter van het hostel af gaan eten, dus dat was niet ver. Niet erop gerekend dat hier echt een kei en keiharde stortbui kwam. We moesten toch naar buiten, er was geen andere optie. Zo hard heb ik nog nooit gerend. We renden voor ons leven en steeds van overkapping naar overkapping. De hele straat stond helemaal blank en we moesten door de hoge plassen heen. Op dat moment balen, maar het was wel een hele leuke ervaring. Onze truien kon je bij het restaurant gewoon uitknijpen. De brandweer kwam daarna om alle putjes van de straten leeg te pompen omdat alles overstroomde. Ach, we hebben wel kunnen lachen. In het restaurant kregen we allemaal taco’s te eten en dat was wel lekker.

Omdat de groep te groot was om op een dag naar Medicare te gaan, werden we in 2 groepen gesplitst. Dinsdag waren wij niet aan de beurt en hadden we dus een vrije dag. We hebben een bus-excursie geboekt naar de stranden van Palm Beach. We zijn langs allemaal verschillende stranden gereden en hebben heel veel info gekregen van een hele aardige vrouwelijke gids. Ook heeft ze ons gebouwen laten zien waar filmopnames werden gemaakt waaronder één met Leonardo DiCaprio.

Woensdag waren wij aan de beurt om naar Medicare te gaan, dus dat was weer om 6.30 uur ontbijten. Tja, vakantie konden we het nog niet noemen. We zijn met de bus daar naartoe gereden, maar omdat iedereen al zijn papieren al op orde had, waren we daar binnen een half uurtje alweer klaar.

’s Middags zijn we de hele middag bezig geweest om een vlucht te boeken naar Cairns. Dit wilde eerst niet lukken, maar na 3 x proberen en een paar keer gebeld te hebben, was het dan toch eindelijk geregeld. We vertrokken met nog een meisje (Manisha) dinsdagmiddag richting Cairns.

’s Avonds hebben we lekkere wraps gemaakt!

Donderdag was een relaxdagje. We hebben nog wat dingen uitgezocht over de reis en een beetje gepuzzeld. Ook gaat dinsdag nog een meisje (Annemiek) met ons mee naar Cairns, dus nog gezelliger. Wat we daar dan precies gaan doen, moeten we nog even bekijken. Nina en ik waren voor de eerste keer naar het strand geweest en naar de winkelstraat gegaan. Leuk om op het strand te kijken hoe alle surfers aan het oefenen zijn. Nu konden we nog een beetje lachen, totdat we ooit zelf op de plank staan. Vandaag waren 21 nieuwe backpackers aangekomen met een nieuwe groepsreis. De meeste mensen van onze groep waren al vertrokken, dus er komt nu weer meer gezelligheid in het hostel. En we vonden het heel knap van onszelf, buiten was iedereen lekker aan de bbq en wij hebben binnenshuis groenten gekookt! Dat zal in de toekomst vaker moeten gebeuren.

Vrijdag zijn we ook nog naar het strand geweest en hebben we boodschappen gedaan. In de woonkamer hebben we een hele grote tv staan waar we ’s middags met een groepje film op hebben gekeken. Buiten begon het helaas te regenen, dus we konden verder niet veel doen. ’s Avonds wilden we ook met een hele groep film kijken, maar er was blijkbaar een belangrijke voetbalwedstrijd op tv die de jongens wilden zien, dus hebben we dat maar met de hele groep gekeken en lekker bij elkaar gezeten en gekletst. Je leert hier echt elke dag weer nieuwe mensen kennen waarmee je in gesprek komt.

De eerste week was al zo veel geld de deur uit gevlogen, dat we het nu even rustig aan moeten doen en proberen zo min mogelijk uit te geven. Even bezuinigen op de boodschappen en geen excursies meer doen. We hebben zaterdag nog gekeken welk hostel ons leuk leek in Cairns. Zoals het op internet staat, ziet het er super mooi uit met zwembad en alles erbij. Dus ik ben benieuwd of dit ook zo mooi zal zijn zoals het beschrijven staat. Het is de eerste keer dat we dinsdag gaan verhuizen naar een ander hostel. Gaat maandag wat worden om de backpack in te pakken.

1. Marjolijn Bruinsma:
    22 september 2013
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen!! Klinkt als een leuke start. Gilligains backpackers is een heel leuk hostel, ook het uitgaan in de bar beneden is leuk. Als jullie in Cairns zijn echt gaan duiken/snorkelen in great barrier reef. Dat is zo de moeite waard. Heb daar nog leuke excursie gedaan maar dat zou ik even moeten nakijken. Heel veel plezier girls!
  2. Ome Ruud:
    22 september 2013
    Hoi Danique, mooi verhaal. Beetje survival, maar daar ging je ook voor. Toch? Dat met die slang zou ik ook doen, wel met onze eigen tuinslang natuurlijk. Groetjes en veel plezier.
    Ruud en Marianne
  3. Mieke G:
    23 september 2013
    Ha meid, thanks voor de tip van de blue mountains! Zo te horen heb je het goed naar je zin. Leuk om te lezen! Xx mieke
  4. Martha Gosselaar:
    25 september 2013
    Hoihoi Danique !!
    POST uit AUSTRALIË !!! Heb ik nog nooit gehad !
    Wát leuk !! Het gaat goed met Zoë, hoor :-) Ze eet en drinkt goed... helaas is hij nu nog maar alleen over :-( Ons Knakkertje is helaas overleden... Dus Zoë is net op tijd gekomen, is er niet zo'n lege plek in huis :-)
    Ik vind het heel leuk om je zo te kunnen volgen met al je belevenissen en kijk al uit naar je volgende bericht . Meis, geníet ervan en tot ....het volgende bericht xxx Groetjes , Martha en de mannen...en een knuffel van Zoë xxx