'Info avond' jaja

2 september 2013 - Amstenrade, Nederland

Afgelopen dinsdag zijn we naar een informatiebijeenkomst van Australian Backpackers geweest. Ik heb op het werk extra vrij gekregen en een slaapplaats geregeld in Alkmaar bij een vrouwtje thuis. Nina en ik hebben er een leuk uitstapje van gemaakt. We zijn het centrum ingegaan en hebben lekker een hapje gegeten. Om 19.00 uur gingen we naar het café naast het kantoor van Australian Backpackers. Wij hebben één voordeel; we hoeven nooit te vertellen waar we vandaan komen. Je hoeft maar één zin te zeggen ‘hoi, ik ben Danique’ dan weet iedereen al genoeg: ‘ah jullie zijn zeker van LIMBURGGGG he???’ Ja hoor, en bedankt. Het was leuk dat je al enkele mensen een beetje kende van facebook. Let op, de info was: ‘Nou jongens, denken jullie aan jullie visum, paspoort en verzekeringspapieren? Dat was het dan, haha. “De rest krijgen jullie via de mail”. Daarna hebben we een quiz gedaan over Australië.  De prijs was een hele week surfkamp ter waarde van € 500,-. Nou wie wil dat nu niet? Wij wisten maar een beetje over Australië... Het waren vragen zoals: waarvoor staan de sterren op de Australische vlag en hoeveel zijn er dit? Wat zijn de 3 bekendste biersoorten in Australië, en welk plaatsje ligt het meest oostelijk op de kaart? Helaas had ons groepje niet gewonnen. De winnaars moesten onderling nog een stoelendans doen om de prijswinnaar te bepalen. Daarna hebben we nog een groepsfoto gemaakt van de mensen die er nog waren. Het was al laat op de avond en veel mensen gingen al vroeg naar huis. Uiteindelijk bleven er nog twee jongens, drie meiden van Australian Backpackers, Nina en ik over. We hebben nog een hele tijd gezellig gekletst totdat die meiden ook weer weg moesten omdat ze de volgende dag moesten werken. Ze vertelden nog dat ze ons in deze periode alles konden wijsmaken omdat je nu al in een roes leeft. Jaja dacht ik, dat zal wel. Even later zei één van de meiden van Australian Backpackers dat ze vergeten was de goede tip aan de groep te vertellen. Je hebt namelijk van die sneldrogende handdoeken die je ook bij de Xenos kunt kopen. “NIET DOEN”, zegt ze. Dat neemt behoorlijk veel plaats in beslag en je hebt het helemaal niet nodig. (ik keek Nina aan omdat ik wist dat zij die had gekocht). Je moet je gewoon met een plastic zak afdrogen, je veegt het water dan zo van je af en je hoeft helemaal geen handdoeken mee te nemen. Ik vraag ook zo mooi, och echt???? Nou dan sta je alweer mooi voor lul! Bedankt meiden. Haha, maar ze kunnen je die laatste weken dus echt alles wijs maken. Maar dat komt omdat je denkt dat zij dat wel moeten weten met al hun ervaring, dus je gelooft het meteen als zij iets zeggen.

Die twee jongens bleven ook slapen in Alkmaar, dus hoefden we ook niet vroeg naar huis. We zijn nog een hele tijd blijven hangen in het café en daarna zijn we nog op stap geweest. Het was echt een “GEZELLIGE” boel. (blijkbaar zeggen Limburgers heel vaak het woordje gezellig, dus elke keer als wij dat per ongeluk zeiden, kregen we meteen commentaar, jaaaa erg GEZELLIG ja). Uiteindelijk zijn we in de late uurtjes in ons bed beland. Helaas moesten we weer vroeg opstaan omdat dat vrouwtje (leeftijd rond de 65 jaar) de hele tafel voor ons had gedekt. Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar het kantoor gegaan van Australian Backpackers. Hier hadden we nog even ‘gezellig’ met de meiden wat gedronken en daarna zijn we nog de laatste inkopen voor de reis gaan doen. Om 15.30 uur waren we blij dat we in de trein konden stappen en lekker een beetje konden wegdoezelen. Het is een super leuke groep waar we mee gaan reizen, en ik kijk nu al uit naar volgende week dinsdag. In totaal 50 backpackers waarvan maar 13 jongens, dus dat gaat een gekakel worden. Nog maar 8 daagjes aaaahhhhhh. De zenuwen zijn nu echt toegeslagen. Maar zodra ik in het vliegtuig zit, kan de reis beginnen!

Meer foto’s van deze avond volgen alsnog!

PS ik vertel waarschijnlijk veel te veel en wordt het misschien saai voor jullie om dit te lezen.

Toch wil ik het zo blijven doen, want voor mij is dit een soort dagboek waarin ik later altijd nog kan terugkijken. Ook heb ik de mogelijkheid om deze reisverhalen te laten inbinden in een boek.

1. Lynn Vrenken:
    2 september 2013
    Nee hoor! Helemaal niet te veel geschreven, erg leuk om te lezen hoor! Ben benieuwd naar al jouw verhalen uit australie! Tot straks xxxxx
  2. Ivar:
    Ha,
    Zoals ik lees zal het heel leuk worden! Veel plezier!

Groetjes Ivar
  3. Els Starmans:
    helaas hebben jullie niet gewonnen ...het boek over Australie
    niet goed gelezen Danique.... hi hi!!
    maar inderdaad de gezelligheid staat boven alles, toch?
    ik kijk al uit naar de reisverhalen van jou en de zenuwen zijn gauw voorbij zodra je in het vliegtuig zit heel veel plezier en GENIET van alles, Groetjes Els xxx
  4. Ome Ruud:
    2 september 2013
    Hoi Danique, dat wordt geen boek maar een trilogie. hahaha.
    Maakt niet uit, schrijf maar gewoon alles op en maak veel foto's. Groetjes Ruud
  5. Mariëlle:
    9 september 2013
    Danique, heel veel plezier in Australië. xxx
  6. Jos:
    9 september 2013
    Veel plezier en geniet van je reis we volgen je.
    Groetjes, Jos
  7. Piet en Jeanne Caldeberg:
    9 september 2013
    Danique een hele fijne reis, zal best leuk en gezellig worden. We zullen je volgen.

groetjes Piet en Jeanne
  8. Je Oompje:
    10 september 2013
    Gisteren avond hadden we een gezellig afscheid diner in Sittard. En toen kwam het moment om difinitief gedag te zeggen. Met een dikke brok in onze kelen kwam toch het woord ( heel veel plezier ) eruit.
    Met tranen van geluk gingen we weg naar huis. Maar wij hebben er al aan mogen ruiken, dus weten we zeker, dat ons petekind daar een geweldig verblijf zal krijgen, en een geweldige dosis van ervaringen Down Under. Lieve schat..... maak er het allerbeste van, en doe lekker je eigen ding. We zullen je zeker gaan missen, maar het idee, dat je daar bent, maakt ons blij.
    Dikke kus, en het ga je goed daar. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
    PS. Wij zullen wel op pappa en mamma letten. hahaha doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
  9. Charles en Lenie:
    11 september 2013
    Danique een super reis gewenst en lieve groetjes van Charles en Lenie uit Wintelre.xxx
  10. Jo en José:
    11 september 2013
    Hoi Danique, Heel veel plezier. Zal wel een hele belevenis en levenservaring worden. Wij volgen je.
  11. Leo en Marbie Kouters:
    11 september 2013
    Hallo Danique, wij vinden het geweldig, dat je een jaar lang levenservaring gaat op doen. Het zal vlugger voorbij zijn, dan je denkt. Veel geluk, plezier en geniet. Je bent maar een keer jong en dat moet je benutten, ja zelfs uitbuiten.
    Wij volgen je.
    Groetjes Lei en Marbie