Eindelijk mijn eerste berichtje uit Australie

10 september 2013 - Manly Beach, Australië

WE ZIJN ER!!!!! Op dinsdag 10 september kwamen we met alle 50 backpackers samen op Schiphol. We kregen eerst nog wat info en daarna kon iedereen gaan inchecken. Hierna hadden we nog een uurtje de tijd om met familie door te brengen. Snel nog wat samen gegeten en toen was het moment daar… het afscheid. Allemaal huilende mensen om je heen. Ondertussen nog een paar keer snel achterom kijken of je je familie nog ziet, nog even zwaaien en toen kon je niet meer terug. De reis kon beginnen. Van Schiphol zijn we naar Bangkok gevlogen waar we een tussenlanding hebben gemaakt i.v.m. een tank-stop. Daarna zijn we verder gevlogen naar Taipei (Taiwan). Hier werden we met busjes naar ons hotel gebracht. Heerlijk, we kunnen naar bed. Iedereen was helemaal brak. Het was de bedoeling dat we gingen zwemmen, maar dat hebben uiteindelijk toch niet veel mensen gedaan. Lekker nog snel een uurtje slapen en daarna lekker douchen. We wilden nog even fatsoenlijk eten omdat we het wel hadden gehad na 3 vliegtuigmaaltijden. Zelfs om 4 uur ’s nachts en 9 uur ’s morgens kregen we warm eten. We hebben in het hotel gegeten, maar daar ging alles fout. Ik had nasi besteld met van alles erop. Achteraf kwamen we erachter dat ik iets anders heb gegeten. Het bleek het gerecht voor mijn buurmeisje te zijn. Ik klaagde al dat er geen kip en beef bij zat. Sorry, maar niet dat was niet mijn schuld. Ik ga niet de dure prijs betalen voor iets dat ik niet heb gehad. Met betalen hadden ze mij ook 200 Bath teveel aangeslagen. Je kreeg fijn een bonnetje met Chinese tekens erop. Gelukkig stond de prijs in normale cijfers anders had ik het niet gezien. ’s Avonds moesten we weer naar het vliegveld om verder te vliegen naar Sydney. De laatste uurtjes waren in zicht. Op donderdagmorgen waren we uiteindelijk om 11 uur geland in Sydney. Hier stonden Muriel, Mathijs en Emiel op ons te wachten met oranje versiersels. Alle backpacken gingen op de aanhangwagen. We moesten een stukje rijden naar de haven. Hier hebben we nog door het park gewandeld om een mooi beeld van het opera house en de brug te krijgen. We hebben hier een groepsfoto gemaakt. Het stikte hier van de joggers, in het park renden wel honderden mensen langs je door, het zijn net mieren. Hierna zijn we met de ferry naar Manly gevaren waar het hostel van Australian Backpackers is. Onderweg zagen we meteen een aantal dolfijnen naast ons zwemmen. Daarna was het nog  een stuk langs het strand lopen tot ons hostel. Hier waren veel mensen aan het surfen. We hebben eerst wat info gekregen in het hostel en daarna konden we gaan inchecken. We sliepen met zes meisjes op één kamer, dat was goed te doen. Ik had al mijn belangrijke spullen in een kastje gestopt en daar mijn eigen slotje op vastgemaakt. Ze hadden hier kluisjes, maar die kon je zo opentrekken. Toen ik na een paar keer het gewone kastje had gebruikt en ik het slot ervan af wilde halen, had ik opeens het hele deurtje in mijn handen. Er zat geen andere mogelijkheid op dan elkaar maar te vertrouwen omdat er geen andere mogelijkheden waren. ’s Avonds moesten we nog wat papieren invullen en daarna kon de bbq beginnen. Ik heb lekkere hamburgers, kangoeroeburgers, worstjes en salade gegeten. Daarna zijn we met onze kamergenoten naar een supermarkt gelopen die helemaal bij de haven lag. Mijn eerste dagje Australië zit erop. Helemaal kapot en dadelijk lekker slapen. Morgenvroeg moeten we helaas al om 06.45 uur ontbijten, dus uitslapen zit er niet in.

Vrijdagmorgen hebben we eerst lekker in de tuin ontbeten en daarna zijn we met de ferry naar de stad gegaan. We gingen naar de bank om alles in orde te maken met de rekeningen. Hier hebben we heel lang gezeten voordat iedereen aan de beurt was geweest. Daarna zijn we nog naar verschillende garages gegaan zodat de mensen die een auto wilden kopen daar de gelegenheid voor hadden. Een auto huren was echt duur met alles wat erbij kwam kijken, dus dat hebben we niet gedaan. We zijn ook naar de Australian backpackers lounge geweest, hier komt al onze post aan. Nadat we klaar waren met de formele verplichtingen hadden we lekker eten gehaald om te gaan picknicken in het park. (IK KAN EINDELIJK ECHT PICKNICKEN). Er waren overal mooie parken waar je lekker kon relaxen. Om je heen deed iedereen rek en strek oefeningen, maar dat sloeg ik even over. In de middag hadden we nog even vrije tijd en waren we met onze kamergenootjes naar een markt gegaan. ’s Avonds hadden we met de hele bende in een restaurant/bar pizza gegeten.

Zaterdag was eigenlijk Defqon, maar ze voorspelden regen. We hadden toch nog een beetje last van de jetlag en de behoorlijk vermoeiende dagen en wandelingen die we hebben gehad. Wij wilden daar eigenlijk alleen maar naartoe om even te kijken wat het was. Maar het was 1,5 uur rijden om daar te komen. De bus ging helaas al om 9.30 uur heen en kwam pas ‘s avonds na 01.00 uur terug. Ook vroegen ze een ‘vrijwillige bijdrage’ van 20 dollar en bier kostte 10 dollar per glas. Nog niet eens naar het eten gekeken. Hier hadden wij echt geen zin in. Je kon wel zelf nog kijken om met het openbaar vervoer terug te komen. Aangezien het in het begin nog een beetje puzzelen was, zagen we dit niet zo zitten. We hebben besloten om toch niet te gaan en een lekker relaxdagje ervan te maken met drie meiden. Eerst nog even lekker terug naar bed. Eindelijk kon ik een beetje uitslapen. Daarna zijn we naar de Aldi geweest. Die had je hier gelukkig ook, scheelt toch een beetje in de beurs. Alles was hier echt duur. Ik had een labello gekocht wat omgerekend 5 euro was. Hier had je trouwens geen Golden Power, maar Flying Power. Om 15.00 uur waren we dan eindelijk lekker gaan ontbijten in de tuin. Verder hadden we vandaag rustig aan gedaan en ’s avonds hadden we er een meidenavond van gemaakt. Lekkere toastjes met de restjes die we van het middageten over hadden. Rode paprika, tomaat, zalmsalade, ham en tonijn uit een blikje. Lekker een dvd'tje op en chillen.

Zondag konden we een klein beetje uitslapen en kregen we daarna een informatiebijeenkomst over het reizen en werken in Australië. Daarna hadden we een hele lange wandeling gemaakt van 13.00 uur tot 17.15 uur. Helemaal de bergen in en door het oerwoud terug omlaag. Er waren wel hele mooie uitzichtpunten over de zee en Sydney, maar helaas geen walvissen. We hadden een picknick boven op een berg waar je heel mooi uitzicht had over heel Sydney.
’s Avonds waren we met de hele groep gaan uiteten. Nog altijd leerde ik nieuwe mensen uit de groep kennen. Heel gezellig!