Met de camper.

15 oktober 2013 - Hervey Bay, Australië

Dinsdag 15 oktober hebben we weer een paar uur gereden naar Hervey Bay. We hebben eerst nog heel lang gezocht naar de goedkoopste camping. Nina en ik hebben de was gedaan en daarna ben ik de hele dag bezig geweest om eindelijk eens te beginnen met mijn foto’s een beetje te sorteren en sommige te verwijderen. Op die 5 weken tijd, hebben we met 4 camera’s al zo’n 2000 foto’s gemaakt, dus het is behoorlijk wat werk. Hier ben ik tot 23.30 uur mee bezig geweest.

Woensdag hoefden we niet te gaan rijden, dus konden we eindelijk eens uitslapen. Helaas sliepen Nina en ik boven en stond de camper in de volle zon. Het is hier al rond 5.00 uur licht en je wordt ’s morgens echt de camper uitgejaagd door de sauna. Helaas heb ik nog niet een keertje lekker kunnen uitslapen. We hadden eindelijk weer eens internet op een camping, dus kon ik ook even van alles bijwerken. ’s Middags waren we van plan naar een of ander aquarium te gaan. Toen we hier aankwamen bleek het restaurant groter te zijn dan het hele aquarium, dus dit hebben we toch maar niet gedaan.
We zijn naar de haven gewandeld en hier hebben Nina en ik lekker een hapje aan het water gegeten. Het was ondertussen al 14.30 uur en we hadden nog geen lunch gehad. Hierna zijn we naar een winkelcentrum geweest en daarna naar de Aldi. Toen we weer terug waren op de camping was het al pikkedonker.

Donderdag moesten we een paar uur rijden naar Rainbow Beach. Hier hadden Annemiek en Nina om 14.00 uur een meeting met informatie over hun weekendje naar Fraser Island. Manisha en ik zijn naar Peter Pan geweest (een bureau waar je tourtjes kunt boeken, en omdat wij daar de camper hebben gehuurd kunnen we daar gratis op internet). We zijn heel even de kleine winkelstraat doorgelopen en hebben boodschappen gedaan. Manisha en Annemiek willen niet meer veel geld uitgeven aan campings dus ze hadden er een uitgezocht voor 5,50 pp. Nou, het was een bosje waar gelukkig wel veel mensen stonden, maar met een wc met alleen een gat in de grond waar ik normaal dus echt nooit naartoe zou gaan. Alles werd lekker in een ton opgevangen. We hadden natuurlijk geen stroom, dus om 18.00 uur was het pikkedonker. Koken kon dus ook niet meer, want er was geen keuken. Water koken voor soep of zo ging ook niet, want je had nergens een kraan waar je water kon pakken. Nou lekker om 19.00 uur je bed inkruipen, want je kon toch niks.

Vrijdag waren we al om 6.00 uur opgestaan. We hadden afgesproken dat we naar het stadje zouden rijden om daar op het strand naar de wc te gaan, want niemand wilde meer in dat bos gaan. Hier hebben we ook op de parkeerplaats gegeten. Nina en Annemiek moesten om 8.00 uur verzamelen om te vertrekken naar Fraser. Daarna zijn Annemiek en ik gaan rijden richting Noosa. Eerst zijn we nog langs 4 garages moeten rijden, omdat onze binnenspiegel eraf was gevallen. Die was blijkbaar al eens vastgelijmd, dus moesten we hem weer laten lijmen. Dat konden veel garages niet doen, dus moesten we naar Gympie rijden. Eindelijk een normale garage met geen vieze harige werklui, die je ’s avonds liever niet in het donker wil tegenkomen. Ze hebben onze spiegel kunnen maken en daarna zijn we verder gereden naar Noosa. Hier waren we al rond 10.30, maar we waren helemaal kapot van het niet slapen en weer vroeg vertrekken. We zijn eerst even gaan liggen, een beetje relaxen. Daarna zijn we naar de Aldi geweest om boodschappen te doen. Hierna naar het nationaal park waar we een wandeling hebben gemaakt. Het was vandaag een regenachtige dag, maar op dat moment gelukkig even droog. Midden in het bos hoorden we opeens een deur kraken. Wij om ons heen kijken, kijk ik opeens naar boven, zie ik een boom helemaal van links naar rechts gaan. Slik, geen deur dus. Het is gewoon een boom die op kiepen staat! Hierna zijn we weer naar Peter Pan geweest in Noosa en ’s avonds weer terug naar de camping.

Zaterdag zijn we naar de Australia Zoo geweest, de dierentuin van Steve Irwin. We werden om 8.00 uur in de stad opgehaald met de bus. Ze hadden ons gezegd dat we bij de speeltuin moesten wachten. Wij daar even gestaan, zie ik in de verte een bus staan met dieren. Wij daarheen rennen, wilde die man net wegrijden. Hij stond blijkbaar ergens anders te wachten en was op ons aan het schelden dat we op de verkeerde plaats stonden. Het was  een rit van 2 uur. Wij werden als eerste opgehaald. In de bus hebben we een film van Steve gezien. Het was een heel mooi groot park en alles stond in het teken van hem. Ik heb daar best vaak met kippenvel gestaan, omdat gewoon alles openbaar is gemaakt. Zijn hele privéleven staat overal beschreven. Ook over zijn vrouw Terry en kinderen Bindi en Robert is het park helemaal gemaakt, zoals bindi’s bootcamp. Hier draait ook echt alles om de dieren hoe Steve dat wilde. Met de shows, als de dieren geen zin hebben, dan is het jammer maar helaas. Ze gaan niet pushen. Bij de hoofdshow werkte de krokodil niet mee, ze proberen een paar keer en dan is het: sorry, maar hij heeft nu geen zin. Dat is wel mooi om te zien, hoe ze de dieren voorop stellen. Voor alle hokken staan ook foto’s van de dieren hoe Steve ze zelf heeft gevangen in het wild. Dat is echt mooi om te zien, hoe hij alles heeft opgebouwd. Er was ook een heel ziekenhuis bij voor de dieren waar je heen kon gaan, maar dat hebben we helaas niet gehaald om daar nog te gaan kijken. Daarna zijn we weer met de bus terug gegaan. Nu kregen we een filmpje te zien met zijn bloopers en hoe hij met zijn personeel omgaat. Hij is echt een super leuke baas! Je zag hoe hij iedereen voor de gek hield door bijvoorbeeld maaien bij 2 collega’s in het eten te doen. Of met een live-opname een mannelijke collega helemaal als vrouw op te laten maken, zonder dat hij wist hoe hij eruit zag. Echt super leuk om te zien. Terug op de camping zijn we gaan eten en kwamen 2 kleine meisjes naast ons staan van een jaar of 2 en 4. Hier hebben we even mee proberen te praten voor zover dat ging. ’s Avonds ging ik douchen en hoorde ik opeens die mensen binnenkomen. Ik kijk na een tijdje achterom, zie ik dat jongste meisje onder mijn deur liggen. Ze was heel rustig aan het bekijken hoe ik me stond te douchen. Haha,  ik heb een beetje aandacht van de moeder proberen te trekken door hallo te roepen. Na een tijd zag de moeder het gelukkig en raapte haar op. Andere zus was ook nieuwsgierig dus die zag ik daarna fijn door de stijl van de deur kijken. Nou zeg, wat een bezienswaardigheid! Gelukkig waren het maar kleine kindjes en heb ik me rot gelachen hoe het ene meisje erbij lag. Ik was helemaal kapot van de lange dag en we zijn rond 21.30 uur al gaan slapen. Vorige nacht had ik maar 20 minuten geslapen. Ik verlang nu toch wel heel erg naar een gewoon bed, i.p.v. die harde camperstoelen.

Zondag zijn we eerst weer naar Peter Pan geweest om op internet naar een camping te zoeken. Omdat we nu het goedkoopste van het goedkoopste moeten hebben, zijn we 2 uur lang bezig geweest met zoeken. Wat een ramp. Hoe zuidelijker we gaan, hoe duurder het wordt. Na 2 uur eindelijk een goedkope camping gevonden, waar we ook laat konden inchecken. Hierna zijn we nog naar de Aldi geweest en hebben op de parkeerplaats even snel gegeten. Daarna heb ik weer 2 uur teruggereden naar Rainbow Beach omdat die andere twee weer terugkwamen. Ik ben even naar Peter Pan geweest om een jaarkaart te kopen voor de pretparken via internet. Daarna weer naar het strand gereden voor een plasstop en toen weer  2 uur dezelfde weg teruggereden naar Noosa en door naar  Brisbane waar we de camping hadden. Hier zijn we rond 20.00 uur aangekomen.

Maandag ben ik lekker de hele dag naar Movie World geweest. De andere meiden hadden geen zin, dus zijn ze in Brisbane gaan winkelen. Ik had bij de ingang al een stick gekocht zodat ik de hele dag alle foto’s erop kon zetten. Als ik dan alleen ga, dan ga ik ook goed. Ik maak het me zelf wel gezellig. Ik heb vandaag weer een aantal mensen leren kennen. Een heel leuk meisje uit de Filipijnen van 13 jaar die vroeg of ik wat achtbanen met haar wilde gaan doen. (Haha, ze dacht dat ik 15 jaar was) Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. En er waren nog drie meiden die in Australië wonen en op schoolkamp waren. Had ik maar zo’n schoolkamp gehad naar Movie World. Ik heb de hele dag gerend, nog niet eens tijd gehad om een show te bekijken. Ik wilde graag veel achtbanen pakken.

Dinsdag 22 oktober ben ik naar Sea World geweest. Lekker veel shows gezien en weer een super dag gehad. Lekker gegeten en weer van links naar rechts door het park gerend. Om 16.00 uur kwamen ze mij weer halen, omdat we nog 1.5 uur moesten rijden richting Byron Bay. Hier zijn we op een echte hippieplaats beland! Echt super geweldig. Wij slapen met onze camper op de parkeerplaats en kunnen gebruik maken van alle faciliteiten van het hostel. Het is echt een heel verrassend park. Overal staan indianententen en alle mensen zijn echt hippies. Iedereen loopt hier half stoned rond, allemaal losse voddenkleren, iedereen lange haren. Super leuk om te zien! We hebben ons kapot gelachen. ’s Avonds was er een talentenjacht. Je kon gewoon meedoen, zijn ze allemaal liedjes aan het zingen over drugs en geen onderbroeken dragen en dergelijke, echt geweldig hoe die mensen zich hier helemaal laten gaan. ’s Avonds was er in de Boedah bar nog een live zanger die helemaal alleen 4 instrumenten tegelijk bespeelde en ook nog zong. Echt een gezellige plaats!

Snel komt nog het verhaal van de laatste week met de camper, maar dat moet ik nog uitwerken. Ik ben nu ondertussen  terug in Sydney en hier is helemaal niets van de bosbranden te merken.

1. Lynn Vrenken:
    31 oktober 2013
    Heeey danique! Ik heb eindelijk alle verhalen kunnen bijlezen! Wat geweldig wat je allemaal doet :) veel plezier daar xxxx
  2. Marij Prickartz:
    31 oktober 2013
    Weer zo'n leuk verhaal danique. Fijn om te lezen dat je ook goedkoop boodschappen kunt doen bij de Aldi. Veel plezier en benieuwd naar je volgend verhaal.
  3. Simone Ramakers:
    Super leuke verhalen Danique! Veel plezier en geniet van iedere dag. Xxx Simone
  4. Jose Steengraver:
    3 november 2013
    Hallo Danique Julie hebben all zoveel gezien ik wensen julie het aller beste en hope dat je een plezierege tijd mag hebben hier in Australia ik zie well op je reislogger dat Julie wel een prachtige tijd hebben zo ver veel plezier wish you all the best for the remaining time you all have
  5. Ivar:
    3 november 2013